مسئله آسیب شناسی فرهنگ سازمانی، در سازمان ها مدیران را قادر می سازد تا مسایل در این زمینه را اولویت بندی کنند و ادراکات و انتظارات زیرمجموعه های خود را شناسایی نمایند تا بدینوسیله بتوانند شکاف بین وضع موجود و مطلوب را بهبود بخشند. این پژوهش برای بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی در سازمان های کارآفرین گردشگری انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی و کاربردی بوده و جامعهی آماری این پژوهش، تعدادی از ذینفعان صنعت گردشگری شامل اعضای هیئت علمی دانشکده های گردشگری، مدیران، کارکنان و کارآفرینان صنعت گردشگری می باشد. در این مقاله از مدل دنیسون که مدلی جدید و کامل است استفاده شده است. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد دنیسون جمع آوری، و با استفاده از تکنیک TOPSIS فازی مولفه های آن براساس هر بُعد اولویت بندی گردیدند. یافته ها نشان می دهد که به ترتیب در ابعاد اشتیاق به کار، ثبات، انطباق پذیری و رسالت، شاخص های "علاقمندی و پیگیری مشتاقانه مدیران و کارکنان برای انجام وظایف و مسئولیت های محوله"، "وجود مجازات در زمینه بیتوجهی به ارزشهای سازمان" شناخت و درک عمیق مدیران از خواستهها و نیازهای گردشگران"، "مشخصبودن اهداف و جهت بلندمدت در سازمان" با اهمیت ترینند.
موسوی, سید محمد. (1404). آسیب شناسی مدل فرهنگ سازمانی دنیسون در سازمان های کارآفرین گردشگری. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 4(2), 101-120. doi: 10.22126/eme.2025.12191.1179
MLA
سید محمد موسوی. "آسیب شناسی مدل فرهنگ سازمانی دنیسون در سازمان های کارآفرین گردشگری". آموزش و مدیریت کارآفرینی, 4, 2, 1404, 101-120. doi: 10.22126/eme.2025.12191.1179
HARVARD
موسوی, سید محمد. (1404). 'آسیب شناسی مدل فرهنگ سازمانی دنیسون در سازمان های کارآفرین گردشگری', آموزش و مدیریت کارآفرینی, 4(2), pp. 101-120. doi: 10.22126/eme.2025.12191.1179
VANCOUVER
موسوی, سید محمد. آسیب شناسی مدل فرهنگ سازمانی دنیسون در سازمان های کارآفرین گردشگری. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 1404; 4(2): 101-120. doi: 10.22126/eme.2025.12191.1179