هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل موانع فراروی کارآفرینی زنان روستایی در استان کرمانشاه میباشد که با استفاده از رویکرد کیفی و با روش نظریه بنیانی انجام پذیرفت. به این منظور، 18 نفر از زنان کارآفرین روستایی در استان کرمانشاه با استفاده از روشهای نمونهگیری هدفمند و نظری، انتخاب شدند و نمونهگیری تا رسیدن به اشباع دادهها ادامه یافت. تکنیک مورد استفاده برای جمعآوری دادهها شامل مصاحبه عمیق انفرادی و یادداشتبرداری میدانی بود. بر اساس یافتهها، شرایط علّی شامل (نداشتن سرمایه و پسانداز کافی، نداشتن توانایی ریسکپذیری بهواسطه عدم پشتوانه مالی، دسترسی نداشتن به منابع اولیه و...)، شرایط زمینهای شامل (سازههای نامناسب آموزشی، مدیریتی، اجتماعی و ارتباطی - اطلاعاتی)، شرایط مداخلهگر شامل (موانع سیاستی - قانونی و موانع حمایتی)، راهبردهای بهکار گرفته شده بهوسیله جامعه مورد مطالعه شامل (پایین آمدن اعتماد بهنفس، رها کردن کسب و کار در نیمه راه و...) و پیامدها شامل (عدم ایجاد جوّ کارآفرینانه در روستا، وابستگی به سرپرست خانوار) از نتایج این پژوهش بودند. همچنین نتایج نشان داد که زنان روستایی برای اقدامات کارآفرینانه با موانع مختلفی روبهرو هستند که سبب کاهش میزان رفتارها و اقدامات کارآفرینانه و در نهایت افزایش میزان وابستگی آنان به سرپرستان خانوار روستایی در استان کرمانشاه شده است. بر اساس نتایج، ارائه تسهیلات مناسب، برگزاری کلاسهای آموزشی، آگاهی بخشی به زنان روستایی نسبت حقوق فردی و اجتماعی خود و معرفی سازمانهای حمایتکننده از آنان پیشنهاد میگردد.
کرمیان, فرانک, & سقائیان, سید حسین. (1402). تحلیل موانع فراروی کارآفرینی زنان روستایی استان کرمانشاه؛ کاربرد نظریه بنیانی. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2(2), 43-58. doi: 10.22126/eme.2023.9304.1036
MLA
فرانک کرمیان; سید حسین سقائیان. "تحلیل موانع فراروی کارآفرینی زنان روستایی استان کرمانشاه؛ کاربرد نظریه بنیانی". آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2, 2, 1402, 43-58. doi: 10.22126/eme.2023.9304.1036
HARVARD
کرمیان, فرانک, سقائیان, سید حسین. (1402). 'تحلیل موانع فراروی کارآفرینی زنان روستایی استان کرمانشاه؛ کاربرد نظریه بنیانی', آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2(2), pp. 43-58. doi: 10.22126/eme.2023.9304.1036
VANCOUVER
کرمیان, فرانک, سقائیان, سید حسین. تحلیل موانع فراروی کارآفرینی زنان روستایی استان کرمانشاه؛ کاربرد نظریه بنیانی. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 1402; 2(2): 43-58. doi: 10.22126/eme.2023.9304.1036