امروزه در کشور ما کلمه کارآفرینی بهمنزله ابزاری جهت ارائه نمایشهای گوناگون از جنس اشتغال بر زبان آورده میشود. با اینحال توسعه آن در جامعه مشهود نیست. در دنیا از آموزش کارآفرینانه در جهت ایجاد درک صحیح و افزایش قصد کارآفرینی استفاده میشود. هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدرسه کارآفرین با تأکید بر استقرار زیستبوم کارآفرینانه است. این مطالعه با رویکرد کمی و با روش توصیفی همبستگی انجام شد. به همین منظور 151 نفر از متخصصان آموزشوپرورش، فنیوحرفهای و اعضای هیأت علمی در رشتههای مرتبط با روش نمونهگیری در دسترس مشارکت داشتند. از پرسشنامه محققساخته برای گردآوری دادهها و از تحلیل عاملی (اکتشافی و تأییدی) برای ارائه مدل استفاده گردید. از آزمونهای برازش مدل به جهت اعتبارسنجی مدل بهکارگیری شد. بررسی اعتبار پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی و بررسی پایایی با شاخص ضریب آلفای کرونباخ انجام شد. در نهایت اکوسیستم کارآفرینانه، فردی سازی برنامه درسی، تعهد ذینفعان، معلم کارآفرین، رهبر کارآفرین، شتابدهنده مدرسهای، هدف ارزشآفرین، فضای کار اشتراکی، شبکهسازی و سیستم ورودی بهعنوان ده عامل تبیینکننده سازه مدرسه کارآفرین استخراج شدند.
حاجی آقایی, حنیف. (1402). طراحی الگوی مدرسه کارآفرین با تأکید بر استقرار زیستبوم کارآفرینانه. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2(4), 24-1. doi: 10.22126/eme.2023.9806.1054
MLA
حنیف حاجی آقایی. "طراحی الگوی مدرسه کارآفرین با تأکید بر استقرار زیستبوم کارآفرینانه". آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2, 4, 1402, 24-1. doi: 10.22126/eme.2023.9806.1054
HARVARD
حاجی آقایی, حنیف. (1402). 'طراحی الگوی مدرسه کارآفرین با تأکید بر استقرار زیستبوم کارآفرینانه', آموزش و مدیریت کارآفرینی, 2(4), pp. 24-1. doi: 10.22126/eme.2023.9806.1054
VANCOUVER
حاجی آقایی, حنیف. طراحی الگوی مدرسه کارآفرین با تأکید بر استقرار زیستبوم کارآفرینانه. آموزش و مدیریت کارآفرینی, 1402; 2(4): 24-1. doi: 10.22126/eme.2023.9806.1054